Ikarus
Ikarus :
Az ikarus céget 1949-ben alapították ,
2007-ben megszűnt ,
2010-ben újraindult .
Ikarusok a 80-as évek óta töretlenül szolgálják hazánkat ,
szüntelenűl róják az utakat .
Fúrcsa de minden egyes Ikarusnak saját történelme van . Ha tudnának beszélni , elmondhatnák nekünk saját történetüket . Nem unatkoznánk rajta . Megértenénk mit érez egy közel negyven éves busz .
Sokak örömére – még ha csak alig negyedév erejéig is – de visszatérnek az Ikarusok Debrecen utcáira: a tervek szerint az iskolakezdéstől nem az Inter Tan-Ker Volvóival, hanem a Hajdú Volántól bérelt buszokkal pótolja a DKV a villamosait. Ezek rendszám szerint a következők:
* HDA-285 (Rába Premier 291)
* DUD-764 (Ikarus 280.40M)
* DUD-999 (Ikarus 280.40M)
* ELS-245 (Ikarus 280.03)
* GKZ-542 (Ikarus 280.02)
* GMY-261 (Ikarus 280.08A)
* BPY-165 (Ikarus 280.17)
Ikarusos képek/videók :
http://www.youtube.com/watch?v=hzwqag4NMxg&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=FTWEh6sxpPw
a Volán különböző típusú járművei helyett új, alacsonypadlós Volvo autóbuszok viszik július első napjától az utasokat. Az utazási szokások (a felmérések alapján) a gazdasági recessziónak is köszönhetően változtak. Folyamatos utaszámolások alapján vizsgálták felül a hálózatot, menetrend és a buszok férőhelye szempontjából. Fontos tudnivaló hogy az 1 és 10 közötti viszonylatszámokat a kötöttpályás közlekedésnek szánják, ezért az eddig ebbe a tartományba eső buszvonalak a számuk elé egy négyest kapnak. Tehát az 1-es buszból 41-es, az 1Y-ból 41Y lesz és így tovább.
Az 1Y járat továbbiakban 41Y viszonylatszámon közlekedik tovább, de már egy Volvo busszal
Három járat nem változik, ezek a 16, 33 és a 37-es vonalak. A 17F járatot július elsejétől 46-osnak hívják majd. A hálózat alapja az úgynevezett átmérős járatok, amelyek a főbb városrészeket a belvároson keresztül kötik majd össze, ez a nem csak kényelmes, hanem gazdaságosabb is. A tervek szerint a 23-as vonal összekötésre kerül a 40-es busszal, az új száma a vonalnak a 23-as lesz. A 25, 25Y vonal összevonásra kerül a 27-essel, a továbbiakban 25 és 25Y számmal közlekednek a Miklós utca érintése nélkül. A 28-as jelzésű vonal a 34, 35, 35Y, 36 jelzésű józsai vonalakba olvad.
Nem csak az Ikarus, hanem a 28-as viszonylat is búcsúzik, hogy átadja helyét egy modern autóbusznak és egy átszállásmentes járatnak
A 34-es, a 35Y-os és a 36-os jelzésű járatok hétvégén is közlekednek a 34A, 35A és a 36A jelzésű járatok helyett. Az új hálózatnak köszönhetően átszállásmentes kapcsolat létesül Debrecen-Józsa és a Dobozi lakótelep, illetve Tócóskert és a Veres Péter utca között.
Fontos még az is, hogy az eddigi Hajdú Volán és a DKV által kibocsájtott vonaljegyek június 30-án üzemzárásig használhatóak. Továbbiakban csak a DKV által kiadott menetjegyek az érvényesek. A régi jegyek a közlekedési társaságok telephelyein visszaválthatóak.




Hát igen , a legujab ikarus !




Ez itt az IKARUS 293